Miejsce prowadzenia studiów
JEŻELI INTERESUJESZ SIĘ ŻYCIEM I ROZWOJEM CZŁOWIEKA ORAZ PROCESEM JEGO EDUKACJI, TO PEDAGOGIKA JEST IDEALNYM KIERUNKIEM WŁAŚNIE DLA CIEBIE!
CZY WARTO JĄ STUDIOWAĆ? Z PEWNOŚCIĄ STUDIA TE ZAPEWNIĄ RADOŚĆ Z MOŻLIWOŚCI PRACY Z LUDŹMI, ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH I KOMPETENCJI OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZYCH ORAZ PRZEKŁADANIA ICH NA INNE PŁASZCZYZNY ŻYCIA.
Pedagogika – daje wiele możliwości rozwoju. Jako nauka odnosi się nie tylko do dzieci i ludzi młodych. Jej celem jest przygotowanie do odpowiedniego funkcjonowania w życiu obywatelskim i pomoc tym, którzy z życiem w społeczeństwie mają problemy. Absolwent tego kierunku ma okazję iść wieloma ścieżkami kariery, ale bez wątpienia jest to trudna praca, wymagająca dużego zaangażowania, cierpliwości i wyrozumiałości dla drugiego człowieka.

Adresaci
Osoby zainteresowane życiem i rozwojem człowieka chcący zdobyć umiejętności praktyczne, niezbędne w pracy pedagoga, a jednocześnie przydatne w wychowaniu własnych dzieci.
Osoby, które swoją przyszłość chcą związać z zawodami wymagającymi cierpliwości, kreatywności, dyscypliny, poświęcenia i empatii.
Osoby zainteresowane pracą z osobami dorosłymi w środowisku biznesowym, które zamierzają pracować w działach HR lub wspierać procesy zarządzania ludźmi w organizacji i być odpowiedzialne za tworzenie polityki HR.
Osoby, które swoją przyszłość zawodową wiążą z pracą z młodzieżą i osobami dorosłymi, które na skutek konfliktu z prawem, znalazły się – odpowiednio – w placówkach wychowawczych i jednostkach penitencjarnych, w związku z czym wymagają oddziaływań resocjalizacyjnych oraz readaptacyjnych
Cele studiów
Program
Program kształcenia
ma wszechstronny charakter, tak aby osoby opuszczające mury uczelni dysponowały jak największym aparatem umiejętności. W trakcie jego realizacji student uzyska nie tylko szeroką wiedzę ogólnopedagogiczną, socjologiczną i psychologiczną, ale przede wszystkim nabędzie praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji społecznej, posługiwania się warsztatem diagnostycznym, wzbogacania i doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania pedagogicznego oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.
Program studiów
obejmuje przedmioty ogólne i kierunkowe, realizowane przez wszystkich studentów oraz przedmioty specjalnościowe adekwatne do wybranej specjalności. Kształcenie teoretyczne wzbogacone jest o aspekty praktyczne realizowane w ramach praktyk pedagogicznych odbywanych w placówkach powiązanych ze studiowaną specjalnością.
Studentom pedagogiki
oferujemy interesujące zajęcia realizowane w formie wykładów, ćwiczeń, a także treningów, warsztatów i wycieczek edukacyjnych do różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, socjalizacyjnych i placówek wsparcia.
Specjalności
HR Business Partner
Specjalność w ramach studiów dualnych realizowanych we współpracy z Brose Sitech Sp. z o. o.
Specjalność HR Business Partner koncentruje się na pracy z osobami dorosłymi w ich środowisku zatrudnienia, rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu inicjatyw w myśl koncepcji biznes partneringu, zakładającej wsparcie strategii biznesowej organizacji przez działania w obszarze HR realizowane przez HR Biznes Partnera.
Cel studiów
Studenci nabywają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przygotowujące do pracy w środowisku biznesowym na stanowiskach menedżerskich, w szczególności z zakresu doradztwa personalnego w organizacjach biznesowych, posiadając interdyscyplinarną wiedzę z zakresu pedagogiki oraz nauk o zarządzaniu. Dodatkowo studia budują umiejętności dotyczące kreowania marki pracodawcy, budowania wspierającego środowiska pracy oraz dobrych relacji z najważniejszymi partnerami społecznymi.
Dla kogo?
Studia adresowane są do osób, które zainteresowane są pracą z osobami dorosłymi w środowisku biznesowym, zamierzają pracować w działach HR lub wspierać procesy zarządzania ludźmi w organizacji, są odpowiedzialne za tworzenie polityki HR.
Przykładowe przedmioty specjalnościowe to m.in.:
- Podstawy prawa pracy
- Zarządzanie strategiczne
- Rola HR w organizacji
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Umiejętności interpersonalne w pracy HR BP
- Wystąpienia i techniki pracy z grupą
- Narzędzia i wskaźniki HR
- Employer branding
- Zarządzanie projektami
- Komunikacja w biznesie
- Działania rozwojowe i andragogika
Po studiach
Absolwent specjalności może pracować w działach personalnych wszystkich sektorów oraz branż. Znajdzie zatrudnienie w organizacjach, przedsiębiorstwach i grupach kapitałowych. Absolwent studiów to specjalista potrafiący skutecznie łączyć sferę operacyjną i personalną w organizacji, patrzący na procesy HR z perspektywy biznesu. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom potrafi projektować rozwiązania i narzędzia dla biznesu, zbudować politykę rekrutacyjną oraz stworzyć model kompetencyjny oparty na rzeczywistych potrzebach organizacji. HR Business Partner stwarza pracownikom możliwości rozwoju, rozbudza wewnętrzną motywację i buduje więź z organizacją, co w konsekwencji przyczynia się do tworzenia kultury organizacyjnej, która daje poczucie wyjątkowości, przy jednoczesnym kreowaniu pożądanego wizerunku firmy czy marki. Partner Biznesowy buduje zespoły pracowników skuteczne w powierzonych zadaniach, a także kreuje politykę personalną, której celem jest zatrzymanie dobrych pracowników wykorzystujących swoje umiejętności i motywację do codziennej pracy i budowania sukcesu zarówno firmy, jak i osobistego.
Resocjalizacja z Kryminologią
Umożliwia zdobycie wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznej z zakresu kryminologii, prawa, psychologii i pedagogiki w obszarach zwalczania patologii społecznych i przestępczości oraz prowadzenia działań resocjalizacyjnych
Cel studiów
Studia pozwalają nabyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przygotowujące do pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, placówkach wsparcia dziennego, instytucjach systemu pomocy społecznej, placówkach oferujących zajęcia resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne i innych podmiotach działających na rzecz dzieci, rodziny, w placówkach penitencjarnych, służbach mundurowych, agencjach ochrony, posiadając interdyscyplinarną wiedzę z zakresu pedagogiki oraz kryminologii jako nauki pomocniczej nauk prawnych.
Dla kogo
Studia skierowane są do osób zainteresowanych problematyką przestępczości, pracą z osobami niedostosowanymi społecznie oraz planujących karierę w instytucjach resocjalizacyjnych, wychowawczych, sądach czy służbach społecznych. To propozycja dla osób empatycznych, komunikatywnych i chcących pomagać w procesie reintegracji społecznej.
Przykładowe przedmioty specjalnościowe:
- Pedagogika resocjalizacyjna
- Podstawy psychologi klinicznej
- Wprowadzenie do socjoterapii
- Teorie kryminologiczne
- Konstruowania programów resocjalizacyjnych
- Diagnostyka niedostosowania społecznego
- Podstawy prawa karnego, prawa wykroczeń i postępowania karnego
- Interwencja w zaburzeniach zachowania
Wykładowcy

Dr hab. Stanisław Witkowski, prof. UJW
Psycholog zarządzania zajmujący się teorią i praktyką wdrażania dorobku psychologii w celu podnoszenia efektywności funkcjonowania pracowników, zespołów i organizacji. Łączy zadania badacza i eksperta. Przeprowadził ponad 150 sesji assessment-center w ramach doboru i oceny potencjału kadry menedżerskiej i specjalistycznej, opracowuje programy doskonalące systemy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach.
Aktualnie zajmuje się wpływem kultury na efektywność zarządzania, zarządzaniem wiekiem i zarządzaniem międzypokoleniowym. Wypromował ponad 450 magistrów psychologii i zarządzania, ponad stu licencjatów z zakresu zarządzania oraz 8 doktorów.
Zorganizował funkcjonujące w od 1994 roku w Uniwersytecie Wrocławskim studia podyplomowe dla menedżerów i specjalistów Psychologia Zarządzania oraz studia doktoranckie z zakresu psychologii. Przez dwie kadencje pełnił funkcję dyrektora Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, w latach 2002 do 2016 był rektorem Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie, następnie pierwszym dziekanem Wydziału Zamiejscowego UJW w Lubinie. Visiting Professor w Uniwersytecie w Monachium, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Zarządzania, członek kolegów wydawniczych Central European Journal of Management, Polish Journal of Applied Psychology, uczestnik międzynarodowego programu badawczego GLOBE (Global and Organizational Behavior Effektiveness z udziałem 61 państw), członek komisji ewaluacyjnej w Szkole Doktoranckiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji.
Wybrane publikacje: Psychologiczna prognoza efektywności kierowania. Możliwości i ograniczenia, Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy, Psychological and organizational aspects of age management in organizations, Culture and perception of leadership: Ideal leader in the country of origin and the country of residence – case of Germany. Study raport, Predictors and Test Methods of Employees’ Entrepreneurial Behawior .

Dr Anna Dzikomska-Kaczan
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt. Posiada kwalifikacje w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej, terapii pedagogicznej, patologii i resocjalizacji niedostosowanych społecznie oraz zarządzania oświatą. Doświadczony nauczyciel akademicki, założycielka i dyrektor zespołu poradni psychologiczno – pedagogicznych w Opolu. Nauczyciel mianowany, pedagog, terapeuta, wychowawca i edukator. Autorka publikacji zwartych i wielu artykułów naukowych z zakresu wychowania, opieki, resocjalizacji i terapii.

Dr Renata Socha
Profesor Oświaty, psycholog, pedagog, pedagog specjalny, terapeuta EEG – Biofeedback, terapeuta Snoezelen, ekspert Ministerstwa Edukacji i Nauki ds. awansu zawodowego nauczycieli. Praktyk. Doświadczenie zdobywała prowadząc gabinet wsparcia i doradztwa psychologicznego, pracując z dziećmi oraz dorosłymi w szkołach, placówkach oświatowych i opiekuńczych, jako wykładowca uniwersytecki oraz podczas ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.
Jednym z głównych obszarów jej zainteresowań jest również psychologia pracy, w tym: stres, mobbing, wypalenie zawodowe, patologia organizacji. Prowadzi również liczne szkolenia, tworzy kursy. Zafascynowana jest także psychologią pozytywną, szczególną uwagę poświęcam dobremu życiu. Pracuje z osobami, które czują się przytłoczone osobistymi lub zawodowymi wyzwaniami i/lub chciałyby poprawić swoje poczucie zadowolenia z życia. Wspiera w przezwyciężaniu kryzysów i trudnych sytuacji życiowych.

Dr Beata Kohlman
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych i Technicznych UJW. Posiada kwalifikacje w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej, oligofrenopedagogiki, problematyki wychowania prorodzinnego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, mediatora szkolnego oraz ochrony i kształtowania środowiska. Praktyk, doświadczony nauczyciel akademicki, pracuje jako pedagog szkolny, specjalny, wicedyrektor szkoły, mediator, nauczyciel dyplomowany. Posiada certyfikaty do prowadzenia licznych programów edukacyjnych i profilaktycznych dla dzieci i młodzieży. Autorka wielu artykułów naukowych z zakresu wychowania, opieki, resocjalizacji. Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów „Wolontariusze” na UJW.

Dr Rafał Mikowski
Doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Prawa Administracyjnego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego i prawa ochrony środowiska, radca prawny.

Mgr Emilia Walczak
Doświadczony pedagog i logopeda. Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, teatroterapeuta, specjalista z zakresu emisji głosu.
Do tej pory współpracowała lub współpracuje z takimi instytucjami jak:
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Głogowie,
- Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Głogowie,
- Żłobek Miejski “Krasnal” w Polkowicach,
- Niepubliczne Przedszkole “Kubuś Puchatek” w Głogowie,
- Szkoła Podstawowa w Jaczowie,
- Polkowicki Uniwersytet Trzeciego Wieku,
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy,
- Miedziowe Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie,
- Akademia Dobrego Dnia w Głogowie.

Mgr Marcin Holdenmajer
Ukończył Uniwersytet Wrocławski na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna (mgr), a także amerykańską uczelnię Clark University (MSc – Master of Science in Professional Communication). Jest absolwentem prestiżowej European Academy of Diplomacy (Służba Zagraniczna). Posiada certyfikat Certifcate of Advanced English. Od 8 lat prowadzi firmę Mr English. Ponadto przetłumaczył 28 pozycji książkowych z języka angielskiego na język polski.

Mgr Robert Rogacki
Absolwent anglistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uczestnik stypendium „Poland and the European Union at Nene – University College, Northampton” w ramach TEMPUS Programme Trans-European Co-Operation Scheme For Higher Education w roku 1997.
W latach ubiegłych nauczyciel j. angielskiego w Zespole Szkół nr 1 w Trzebnicy oraz Zespole Szkół w Polkowicach. Obecnie lektor na kursach językowych oraz właściciel firmy EVERLONG, oferującej kursy językowe oraz tłumaczenie nieprzysięgłe.
Dr Marzena Sendyk
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych i Technicznych. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki pedagogiki opiekuńczej oraz pedagogiki rodziny i dotyczą rodziny jako środowiska wychowawczego, profilaktyki osamotnienia dziecka, współpracy w wychowaniu rodziny i szkoły, funkcjonowania form pieczy zastępczej. Autorka ponad 50 publikacji (w tym jednej monografii) wydanych w Polsce i za granicą.
Dr Magdalena Skorobogata
Psychoterapeuta, pedagog, adiunkt w Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach. Prowadzi Poradnię Rodzinną przy Parafii św. Klemensa w Głogowie. Zainteresowania zogniskowane wokół zdrowia psychicznego, jego profilaktyki, zaburzeń osobowości, kryzysów psychicznych oraz odporności psychicznej. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych i par. Prywatnie pasjonuje się neuroplastycznością mózgu, malarstwem i pływaniem.
Dr Paweł Walczak
Rekrutacja
Rekrutacja na studia licencjackie, inżynierskie, magisterskie i jednolite magisterskie prowadzona jest na zasadach wolnego naboru wśród osób spełniających kryteria przewidziane w przepisach ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Warunkiem formalnym studiowania jest złożenie w przewidzianych terminach dokumentów uprawniających do studiowania na wybranym kierunku.
Masz pytania? Napisz do nas