Miejsce prowadzenia studiów

POLKOWICE

JEŻELI INTERESUJESZ SIĘ ŻYCIEM I ROZWOJEM CZŁOWIEKA ORAZ PROCESEM JEGO EDUKACJI, TO PEDAGOGIKA JEST IDEALNYM KIERUNKIEM WŁAŚNIE DLA CIEBIE!

CZY WARTO JĄ STUDIOWAĆ? Z PEWNOŚCIĄ STUDIA TE ZAPEWNIĄ RADOŚĆ Z MOŻLIWOŚCI PRACY Z LUDŹMI, ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH I KOMPETENCJI OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZYCH ORAZ PRZEKŁADANIA ICH NA INNE PŁASZCZYZNY ŻYCIA.

Pedagogika – daje wiele możliwości rozwoju. Jako nauka odnosi się nie tylko do dzieci i ludzi młodych. Jej celem jest przygotowanie do odpowiedniego funkcjonowania w życiu obywatelskim i pomoc tym, którzy z życiem w społeczeństwie mają problemy. Absolwent tego kierunku ma okazję iść wieloma ścieżkami kariery, ale bez wątpienia jest to trudna praca, wymagająca dużego zaangażowania, cierpliwości i wyrozumiałości dla drugiego człowieka.

pedagogika studia licencjackie I stopnia

Adresaci

Osoby zainteresowane życiem i rozwojem człowieka chcący zdobyć umiejętności praktyczne, niezbędne w pracy pedagoga, a jednocześnie przydatne w wychowaniu własnych dzieci.

Osoby, które swoją przyszłość chcą związać z zawodami wymagającymi cierpliwości, kreatywności, dyscypliny, poświęcenia i empatii.

Osoby zainteresowane pracą z osobami dorosłymi w środowisku biznesowym, które zamierzają pracować w działach HR lub wspierać procesy zarządzania ludźmi w organizacji i być odpowiedzialne za tworzenie polityki HR.

Osoby, które swoją przyszłość zawodową wiążą z pracą z młodzieżą i osobami dorosłymi, które na skutek konfliktu z prawem, znalazły się – odpowiednio – w placówkach wychowawczych i jednostkach penitencjarnych, w związku z czym  wymagają oddziaływań resocjalizacyjnych oraz readaptacyjnych

 
 

Cele studiów

  • Przygotowanie studentów do szeroko rozumianej działalności pedagogicznej i zapoznanie ich z podstawową wiedzą z zakresu pedagogiki, jej subdyscyplin, jak też głównych nauk współpracujących z pedagogiką.

  • Przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w profesjonalnej pracy pedagoga i wychowawcy.

  • Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności diagnostycznych, komunikacyjnych i badawczych o charakterze pedagogicznym. Zyskanie przez studentów świadomości o roli i odpowiedzialności, w tym etycznej i prawnej, pedagoga.

  • W przypadku specjalności HR Business Partner rozwinięcie umiejętności dotyczących kreowania marki pracodawcy, budowania wspierającego środowiska pracy oraz dobrych relacji z najważniejszymi partnerami społecznymi.

  • Zdobycie wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznej z zakresu kryminologii, prawa, psychologii i pedagogiki w obszarach zwalczania patologii społecznych i przestępczości oraz prowadzenia działań resocjalizacyjnych, nabycie  umiejętności wyjaśniania przebiegu złożonych procesów społecznych pod względem prawnym i psychologicznym oraz podejmowania działań w o charakterze profilaktycznym,  resocjalizacyjnym i edukacyjnym, jak również poznanie prawnych aspektów resocjalizacji penitencjarnej umożliwi absolwentom poszukiwane odpowiednich sposobów pracy z osobami umieszczonymi w warunkach izolacji lub osadzonymi.

Program

Program kształcenia

ma wszechstronny charakter, tak aby osoby opuszczające mury uczelni dysponowały jak największym aparatem umiejętności. W trakcie jego realizacji student uzyska nie tylko szeroką wiedzę ogólnopedagogiczną, socjologiczną i psychologiczną, ale przede wszystkim nabędzie praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji społecznej, posługiwania się warsztatem diagnostycznym, wzbogacania i doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania pedagogicznego oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.

Program studiów

obejmuje przedmioty ogólne i kierunkowe, realizowane przez wszystkich studentów oraz przedmioty specjalnościowe adekwatne do wybranej specjalności. Kształcenie teoretyczne wzbogacone jest o aspekty praktyczne realizowane w ramach praktyk pedagogicznych odbywanych w placówkach powiązanych ze studiowaną specjalnością.

Studentom pedagogiki

oferujemy interesujące zajęcia realizowane w formie wykładów, ćwiczeń, a także treningów, warsztatów i wycieczek edukacyjnych do różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, socjalizacyjnych i placówek wsparcia.

Specjalności

HR Business Partner 

Specjalność w ramach studiów dualnych realizowanych we współpracy z Brose Sitech Sp. z o. o.

Specjalność HR Business Partner koncentruje się na pracy z osobami dorosłymi w ich środowisku zatrudnienia, rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu inicjatyw w myśl koncepcji biznes partneringu, zakładającej wsparcie strategii biznesowej organizacji przez działania w obszarze HR realizowane przez HR Biznes Partnera.

Cel studiów

Studenci nabywają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przygotowujące do pracy w środowisku biznesowym na stanowiskach menedżerskich, w szczególności z zakresu doradztwa personalnego w organizacjach biznesowych, posiadając interdyscyplinarną wiedzę z zakresu pedagogiki oraz nauk o zarządzaniu. Dodatkowo studia budują umiejętności dotyczące kreowania marki pracodawcy, budowania wspierającego środowiska pracy oraz dobrych relacji z najważniejszymi partnerami społecznymi.

Dla kogo?

Studia adresowane są do osób, które zainteresowane są pracą z osobami dorosłymi w środowisku biznesowym, zamierzają pracować w działach HR lub wspierać procesy zarządzania ludźmi w organizacji, są odpowiedzialne za tworzenie polityki HR.

Przykładowe przedmioty specjalnościowe to m.in.:

  • Podstawy prawa pracy
  • Zarządzanie strategiczne
  • Rola HR w organizacji
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Umiejętności interpersonalne w pracy HR BP
  • Wystąpienia i techniki pracy z grupą
  • Narzędzia i wskaźniki HR
  • Employer branding
  • Zarządzanie projektami
  • Komunikacja w biznesie
  • Działania rozwojowe i andragogika

Po studiach

Absolwent specjalności może pracować w działach personalnych wszystkich sektorów oraz branż. Znajdzie zatrudnienie w organizacjach, przedsiębiorstwach i grupach kapitałowych. Absolwent studiów to specjalista potrafiący skutecznie łączyć sferę operacyjną i personalną w organizacji, patrzący na procesy HR z perspektywy biznesu. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom potrafi projektować rozwiązania i narzędzia dla biznesu, zbudować politykę rekrutacyjną oraz stworzyć model kompetencyjny oparty na rzeczywistych potrzebach organizacji. HR Business Partner stwarza pracownikom możliwości rozwoju, rozbudza wewnętrzną motywację i buduje więź z organizacją, co w konsekwencji przyczynia się do tworzenia kultury organizacyjnej, która daje poczucie wyjątkowości, przy jednoczesnym kreowaniu pożądanego wizerunku firmy czy marki. Partner Biznesowy buduje zespoły pracowników skuteczne w powierzonych zadaniach, a także kreuje politykę personalną, której celem jest zatrzymanie dobrych pracowników wykorzystujących swoje umiejętności i motywację do codziennej pracy i budowania sukcesu zarówno firmy, jak i osobistego.

Resocjalizacja z Kryminologią

Umożliwia zdobycie wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznej z zakresu kryminologii, prawa, psychologii i pedagogiki w obszarach zwalczania patologii społecznych i przestępczości oraz prowadzenia działań resocjalizacyjnych

Cel studiów

Studia pozwalają nabyć wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przygotowujące do pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, placówkach wsparcia dziennego, instytucjach systemu pomocy społecznej, placówkach oferujących zajęcia resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne i innych podmiotach działających na rzecz dzieci, rodziny, w placówkach penitencjarnych, służbach mundurowych, agencjach ochrony, posiadając interdyscyplinarną wiedzę z zakresu pedagogiki oraz kryminologii jako nauki pomocniczej nauk prawnych.

Dla kogo

Studia skierowane są do osób zainteresowanych problematyką przestępczości, pracą z osobami niedostosowanymi społecznie oraz planujących karierę w instytucjach resocjalizacyjnych, wychowawczych, sądach czy służbach społecznych. To propozycja dla osób empatycznych, komunikatywnych i chcących pomagać w procesie reintegracji społecznej.

Przykładowe przedmioty specjalnościowe:

  • Pedagogika resocjalizacyjna
  • Podstawy psychologi klinicznej
  • Wprowadzenie do socjoterapii
  • Teorie kryminologiczne
  • Konstruowania programów resocjalizacyjnych
  • Diagnostyka niedostosowania społecznego
  • Podstawy prawa karnego, prawa wykroczeń i postępowania karnego
  • Interwencja w zaburzeniach zachowania

 

 

Wykładowcy

Dr hab. Stanisław Witkowski, prof. UJW
Dr hab. Stanisław Witkowski, prof. UJW  

Psycholog zarządzania zajmujący się teorią i praktyką wdrażania dorobku psychologii w celu podnoszenia efektywności funkcjonowania pracowników, zespołów i organizacji. Łączy zadania badacza i eksperta. Przeprowadził ponad 150 sesji assessment-center w ramach doboru i oceny potencjału kadry menedżerskiej i specjalistycznej, opracowuje programy doskonalące systemy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach.

Aktualnie zajmuje się wpływem kultury na efektywność zarządzania, zarządzaniem wiekiem i zarządzaniem międzypokoleniowym. Wypromował ponad 450 magistrów psychologii i zarządzania, ponad stu licencjatów z zakresu zarządzania oraz 8 doktorów.

Zorganizował funkcjonujące w od 1994 roku w Uniwersytecie Wrocławskim studia podyplomowe dla menedżerów i specjalistów Psychologia Zarządzania oraz studia doktoranckie z zakresu psychologii. Przez dwie kadencje pełnił funkcję dyrektora Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, w latach 2002 do 2016 był rektorem Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie, następnie pierwszym dziekanem Wydziału Zamiejscowego UJW w Lubinie. Visiting Professor w Uniwersytecie w Monachium, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Zarządzania, członek kolegów wydawniczych Central European Journal of Management, Polish Journal of Applied Psychology, uczestnik międzynarodowego programu badawczego GLOBE (Global and Organizational Behavior Effektiveness z udziałem 61 państw), członek komisji ewaluacyjnej w Szkole Doktoranckiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji.

Wybrane publikacje: Psychologiczna prognoza efektywności kierowania. Możliwości i ograniczenia, Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy, Psychological and organizational aspects of age management in organizations, Culture and perception of leadership: Ideal leader in the country of origin and the country of residence – case of Germany. Study raport, Predictors and Test Methods of Employees’ Entrepreneurial Behawior .

Dr Anna Dzikomska-Kaczan

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt. Posiada kwalifikacje w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej, terapii pedagogicznej, patologii i resocjalizacji niedostosowanych społecznie oraz zarządzania oświatą. Doświadczony nauczyciel akademicki,  założycielka i  dyrektor zespołu poradni psychologiczno – pedagogicznych w Opolu. Nauczyciel mianowany, pedagog, terapeuta, wychowawca i edukator. Autorka publikacji zwartych i wielu artykułów naukowych z zakresu wychowania, opieki, resocjalizacji i terapii.

Dr Renata Socha

Profesor Oświaty, psycholog, pedagog, pedagog specjalny, terapeuta EEG – Biofeedback, terapeuta Snoezelen, ekspert Ministerstwa Edukacji i Nauki ds. awansu zawodowego nauczycieli. Praktyk. Doświadczenie zdobywała prowadząc gabinet wsparcia i doradztwa psychologicznego, pracując z dziećmi oraz dorosłymi w szkołach, placówkach oświatowych i opiekuńczych, jako wykładowca uniwersytecki oraz podczas ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.

Jednym z głównych obszarów jej zainteresowań jest również psychologia pracy, w tym: stres, mobbing, wypalenie zawodowe, patologia organizacji. Prowadzi również liczne szkolenia, tworzy kursy. Zafascynowana jest także psychologią pozytywną, szczególną uwagę poświęcam dobremu życiu. Pracuje z osobami, które czują się przytłoczone osobistymi lub zawodowymi wyzwaniami i/lub chciałyby poprawić swoje poczucie zadowolenia z życia. Wspiera w przezwyciężaniu kryzysów i trudnych sytuacji życiowych.

Dr Beata Kohlman

Doktor nauk  społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych i Technicznych UJW. Posiada kwalifikacje w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej, oligofrenopedagogiki, problematyki wychowania prorodzinnego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, mediatora szkolnego oraz ochrony i kształtowania środowiska. Praktyk, doświadczony nauczyciel akademicki, pracuje jako pedagog szkolny, specjalny, wicedyrektor szkoły, mediator, nauczyciel dyplomowany. Posiada certyfikaty do prowadzenia licznych programów edukacyjnych i profilaktycznych dla dzieci i młodzieży. Autorka wielu artykułów naukowych z zakresu wychowania, opieki, resocjalizacji. Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów „Wolontariusze” na UJW.

Dr Rafał Mikowski

Doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Prawa Administracyjnego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego i prawa ochrony środowiska, radca prawny.

Mgr Emilia Walczak

Doświadczony pedagog i logopeda. Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, teatroterapeuta, specjalista z zakresu emisji głosu.

 

Do tej pory współpracowała lub współpracuje z takimi instytucjami jak:

  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Głogowie,
  • Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Głogowie,
  • Żłobek Miejski “Krasnal” w Polkowicach,
  • Niepubliczne Przedszkole “Kubuś Puchatek” w Głogowie,
  • Szkoła Podstawowa w Jaczowie,
  • Polkowicki Uniwersytet Trzeciego Wieku,
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy,
  • Miedziowe Centrum Kształcenia Kadr w Lubinie,
  • Akademia Dobrego Dnia w Głogowie.
Mgr Marcin Holdenmajer

Ukończył Uniwersytet Wrocławski na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna (mgr), a także amerykańską uczelnię Clark University (MSc – Master of Science in Professional Communication). Jest absolwentem prestiżowej European Academy of Diplomacy (Służba Zagraniczna). Posiada certyfikat Certifcate of Advanced English. Od 8 lat prowadzi firmę Mr English. Ponadto przetłumaczył 28 pozycji książkowych z języka angielskiego na język polski.

Mgr Robert Rogacki
Mgr Robert Rogacki

Absolwent anglistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uczestnik stypendium „Poland and the European Union at Nene – University College, Northampton” w ramach TEMPUS Programme Trans-European Co-Operation Scheme For Higher Education w roku 1997.

 

W latach ubiegłych nauczyciel j. angielskiego w Zespole Szkół nr 1 w Trzebnicy oraz Zespole Szkół w Polkowicach. Obecnie lektor na kursach językowych oraz właściciel firmy EVERLONG, oferującej kursy językowe oraz tłumaczenie nieprzysięgłe.

 

Dr Marzena Sendyk

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych i Technicznych. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki pedagogiki opiekuńczej oraz pedagogiki rodziny i dotyczą rodziny jako środowiska wychowawczego, profilaktyki osamotnienia dziecka, współpracy w wychowaniu rodziny i szkoły, funkcjonowania form pieczy zastępczej. Autorka ponad 50 publikacji (w tym jednej monografii) wydanych w Polsce i za granicą.

Dr Magdalena Skorobogata

Psychoterapeuta, pedagog, adiunkt w Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach. Prowadzi Poradnię Rodzinną przy Parafii św. Klemensa w Głogowie. Zainteresowania zogniskowane wokół zdrowia psychicznego, jego profilaktyki, zaburzeń osobowości, kryzysów psychicznych oraz odporności psychicznej. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży, dorosłych i par. Prywatnie pasjonuje się neuroplastycznością mózgu, malarstwem i pływaniem.

Dr Paweł Walczak

Rekrutacja

Rekrutacja na studia licencjackie, inżynierskie, magisterskie i jednolite magisterskie prowadzona jest na zasadach wolnego naboru wśród osób spełniających kryteria przewidziane w przepisach ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

Warunkiem formalnym studiowania jest złożenie w przewidzianych terminach dokumentów uprawniających do studiowania na wybranym kierunku.

  • Etapy rekrutacji

    Rekrutacja w UJW prowadzona jest dwuetapowo:

    etap pierwszy to rekrutacja internetowa (e-rekrutacja),

    etap drugi – złożenie dokumentów w siedzibie Uczelni (we właściwym dla kierunku dziale rekrutacji).

    Aby proces rekrutacji przeszedł pomyślnie, należy postępować według następujących kroków:

    1. rejestracja w systemie teleinformatycznym UJW,
    2. odebranie e-mail z loginem i zalogowanie się do systemu,
    3. wypełnienie wszystkich wymaganych pól formularza internetowego,
    4. zatwierdzenie i wydrukowanie formularza,
    5. wydrukowanie umowy o naukę (z systemu teleinformatycznego lub ze strony internetowej),
    6. dostarczenie formularza oraz innych dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji do właściwego dla kierunku działu rekrutacji (formularz podpisuje się w obecności pracownika przy składaniu dokumentów).
  • Zapoznaj się z zasadami rekrutacji

  • Biuro rekrutacji w Polkowicach

    ul. Skalników 6b, 59-101 Polkowice
    ujw@ujw.pl
    tel. 76 746 53 53, 76 746 53 51

    poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 7.30-15.30
    środa: 7.30-17.00
    sobota, niedziela: 7.30-15.30*

    *czynne w dni zjazdów

Masz pytania? Napisz do nas