Zasady organizacji i realizacji praktyk
Praktyki dla studentów Uczelni Jana Wyżykowskiego są obowiązkowe i stanowią integralną część programu studiów. Szczegółowe zasady organizacji i realizacji praktyk zawodowych określa Regulamin praktyk zawodowych dla studentów Uczelni Jana Wyżykowskiego (do pobrania poniżej).
Praktyki odbywają się w wymiarze i zakresie zgodnym z programem studiów na danym kierunku oraz zgodnie z programem praktyk dla danego kierunku (do pobrania poniżej). Praktyki powinny odbywać się w zakładach lub instytucjach, których działalność wpisuje się w kierunek studiów odbywanych przez studenta.
Nadzór merytoryczny
Zaliczeniem praktyki oraz nadzorem merytoryczny nad praktyką zajmuje się Dziekan; natomiast nadzór organizacyjny nad praktykami oraz kontrola ich przebiegu należy do zadań Uczelnianego Opiekuna Praktyk, wyznaczonego przez Rektora Uczelni. Odpowiada on za realizację praktyki zgodnie z jej celami i ustalonym programem, jest upoważniony do rozstrzygania, wspólnie z przedstawicielem zakładu, spraw związanych z przebiegiem praktyk.
W celu odbycia praktyki zawodowej studenci korzystają z oferty praktyk przygotowanej przez Uczelnię lub poszukują możliwości odbycia praktyki samodzielnie.
Kolejność załatwiania formalności
W przypadku:
- korzystania z oferty praktyk przygotowanej przez Uczelnię:
1. student wpisuje się na listę w wymaganym terminie (termin ten podawany jest w ogłoszeniu), pod rygorem nieważności, tylko do jednego zakładu*, wskazując okres, w którym chce odbywać praktykę,
2. dokonanie przez studenta wpisu, o którym mowa powyżej, jest wiążące i stanowi podstawę do przygotowania i podpisania przez Uczelnię umowy lub porozumienia o organizację praktyki studenckiej ze wskazanym zakładem lub instytucją; jeżeli student, po dokonaniu wpisu na liście, zrezygnuje z odbywania praktyki w wybranym zakładzie lub terminie ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Uczelnię,
3. przed rozpoczęciem praktyki student kontaktuje się z zakładem pracy celem dopełnienia wszystkich niezbędnych formalności,
4. po zakończeniu praktyki student niezwłocznie dostarcza do dziekanatu świadectwo odbycia praktyki oraz sprawozdanie z realizacji praktyki (do pobrania poniżej) wypełnione przez zakład pracy i zaakceptowane przez koordynatora kierunku; dodatkowo studenci kierunku Pedagogika, Psychologia oraz Zarządzanie dostarczają wypełnione dzienniczki praktyk oraz teczkę praktyk zawierającą komplet materiałów zgodnych z charakterem praktyki oraz wymaganiami określonymi przez opiekuna praktyki. - zorganizowania praktyki we własnym zakresie:
1. student udaje się do wybranego zakładu pracy, w celu uzyskania zgody na realizację praktyki (formularz zgłoszenie miejsca praktyki – do pobrania poniżej),
2. w porozumieniu z zakładem pracy student wypełnia zgłoszenie miejsca praktyki, do którego dołącza opieczętowany przez zakład pracy program praktyki, a następnie składa je w dziekanacie. Zgłoszenie przekazywane jest do Dziekana Wydziału po wcześniejszym zaopiniowaniu przez koordynatora kierunku, jeżeli został powołany (wykaz koordynatorów dostępny poniżej),
3. zgłoszenie należy dostarczyć co najmniej na dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem praktyki,
4. po zakończeniu praktyki student zgłasza się do koordynatora swojego kierunku z kompletem dokumentów, potwierdzających odbycie praktyki (świadectwo odbycia praktyki oraz sprawozdanie z realizacji praktyki – do pobrania poniżej);
koordynator kierunku weryfikuje dokumenty oraz stopień osiągnięcia przez studenta efektów uczenia się; następnie student niezwłocznie dostarcza do dziekanatu komplet dokumentów zaakceptowany przez koordynatora. Dodatkowo studenci kierunku Pedagogika, Psychologia i Zarządzanie dostarczają wypełnione dzienniczki praktyk oraz teczkę praktyk zawierającą komplet materiałów zgodnych z charakterem praktyki oraz wymaganiami określonymi przez opiekuna praktyki.*w przypadku studentów Psychologii dopuszczalny jest wybór max dwóch zakładów w ramach jednej praktyki
Zaliczenie praktyki zawodowej na podstawie doświadczenia zawodowego
Dziekan może, na pisemną prośbę studenta, zaliczyć jako praktykę wykonywaną przez niego pracę w trakcie trwania studiów, jeśli udokumentuje on, że doświadczenie zawodowe lub prowadzenie działalności gospodarczej odpowiada programowi praktyki dla danego kierunku, a okres pracy jest dłuższy od terminu, wymaganego do zaliczenia praktyki. Do wniosku należy dołączyć dokumenty uzasadniające prośbę studenta, a w szczególności: zaświadczenie od pracodawcy o okresie zatrudnienia lub świadectwo pracy, potwierdzony przez zakład pracy zakres obowiązków wykonywanych na zajmowanym stanowisku, opieczętowany przez zakład program praktyki oraz uzupełnione sprawozdanie z odbycia praktyki. Przed złożeniem dokumentów w dziekanacie student jest zobowiązany uzyskać pisemną akceptację koordynatora kierunku (koordynator opiniuje wniosek o zwolnienie z praktyki oraz wypełnia sprawozdanie w części dotyczącej oceny osiągnięcia przez studenta efektów kształcenia).
Regulamin praktyk
Regulamin – pobierz pdf
Regulamin – pobierz plik w Wordzie
Zarządzenie nr 4/2025 – pobierz plik w pdf
Zarządzenie nr 4/2025 – pobierz plik w Wordzie
Koordynatorzy kierunków
- Zarządzanie – dr Jolanta Dmowska, prof. UJW
- Administracja – dr Grzegorz Haręża
- Informatyka – dr Grzegorz Jastrzębski
- Mechatronika – dr inż. Stefan Giżewski, prof. UJW
- Logistyka – dr hab. inż. Piotr Kwiatkiewicz
- Pedagogika
- Psychologia – dr Renata Socha
- Górnictwo i geologia – dr inż. Krzysztof Soroko, prof. UJW
- Zarządzanie i inżynieria produkcji – dr inż. Piotr Krysiak
Programy praktyk
Programy praktyk
ADMINISTRACJA
specjalność Administracja samorządowa
- praktyka I (sem. 2) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
- praktyka II (sem. 4) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
- praktyka III (sem. 6) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
PEDAGOGIKA
Specjalność Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz
Specjalność HR Business Partner
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
ZARZĄDZANIE (I stopień)
Specjalność Zarządzanie kadrami i marketing
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
Specjalność Rachunkowość i zarządzenie finansami
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
INFORMATYKA
Specjalność Systemy i sieci komputerowe
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
Specjalność Cyberbezpieczeństwo
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
LOGISTYKA
Specjalność Logistyka przedsiębiorstw
- Program praktyki (sem. IV-V-VI), pobierz sprawozdanie-IV, sprawozdanie-V, sprawozdanie-VI
MECHATRONIKA
Specjalność Automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
GÓRNICTWO I GEOLOGIA, studia I stopnia
specjalność: Techniki eksploatacji złóż
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (4 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- III praktyka – pobierz program (6 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
specjalność: Maszyny i urządzenia górnicze
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (4 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- III praktyka – pobierz program (6 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- I praktyka (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
- Zarządzanie w przemyśle i administracji,
- I praktyka (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
GÓRNICTWO I GEOLOGIA, studia II stopnia
specjalność: Eksploatacja podziemna i odkrywkowa
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (3 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
Specjalność: Geologia górnicza
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (3 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
Zasady organizacji i realizacji praktyk
Praktyki dla studentów Uczelni Jana Wyżykowskiego są obowiązkowe i stanowią integralną część programu studiów. Szczegółowe zasady organizacji i realizacji praktyk zawodowych określa Regulamin praktyk zawodowych dla studentów Uczelni Jana Wyżykowskiego (do pobrania poniżej).
Praktyki odbywają się w wymiarze i zakresie zgodnym z programem studiów na danym kierunku oraz zgodnie z programem praktyk dla danego kierunku (do pobrania poniżej). Praktyki powinny odbywać się w zakładach lub instytucjach, których działalność wpisuje się w kierunek studiów odbywanych przez studenta.
Nadzór merytoryczny
Zaliczeniem praktyki oraz nadzorem merytoryczny nad praktyką zajmuje się Dziekan; natomiast nadzór organizacyjny nad praktykami oraz kontrola ich przebiegu należy do zadań Uczelnianego Opiekuna Praktyk, wyznaczonego przez Rektora Uczelni. Odpowiada on za realizację praktyki zgodnie z jej celami i ustalonym programem, jest upoważniony do rozstrzygania, wspólnie z przedstawicielem zakładu, spraw związanych z przebiegiem praktyk.
W celu odbycia praktyki zawodowej studenci korzystają z oferty praktyk przygotowanej przez Uczelnię lub poszukują możliwości odbycia praktyki samodzielnie.
Kolejność załatwiania formalności
W przypadku:
- korzystania z oferty praktyk przygotowanej przez Uczelnię:
1. student wpisuje się na listę w wymaganym terminie (termin ten podawany jest w ogłoszeniu), pod rygorem nieważności, tylko do jednego zakładu*, wskazując okres, w którym chce odbywać praktykę,
2. dokonanie przez studenta wpisu, o którym mowa powyżej, jest wiążące i stanowi podstawę do przygotowania i podpisania przez Uczelnię umowy lub porozumienia o organizację praktyki studenckiej ze wskazanym zakładem lub instytucją; jeżeli student, po dokonaniu wpisu na liście, zrezygnuje z odbywania praktyki w wybranym zakładzie lub terminie ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Uczelnię,
3. przed rozpoczęciem praktyki student kontaktuje się z zakładem pracy celem dopełnienia wszystkich niezbędnych formalności,
4. po zakończeniu praktyki student niezwłocznie dostarcza do dziekanatu świadectwo odbycia praktyki oraz sprawozdanie z realizacji praktyki (do pobrania poniżej) wypełnione przez zakład pracy i zaakceptowane przez koordynatora kierunku; dodatkowo studenci kierunku Pedagogika, Psychologia oraz Zarządzanie dostarczają wypełnione dzienniczki praktyk oraz teczkę praktyk zawierającą komplet materiałów zgodnych z charakterem praktyki oraz wymaganiami określonymi przez opiekuna praktyki. - zorganizowania praktyki we własnym zakresie:
1. student udaje się do wybranego zakładu pracy, w celu uzyskania zgody na realizację praktyki (formularz zgłoszenie miejsca praktyki – do pobrania poniżej),
2. w porozumieniu z zakładem pracy student wypełnia zgłoszenie miejsca praktyki, do którego dołącza opieczętowany przez zakład pracy program praktyki, a następnie składa je w dziekanacie. Zgłoszenie przekazywane jest do Dziekana Wydziału po wcześniejszym zaopiniowaniu przez koordynatora kierunku, jeżeli został powołany (wykaz koordynatorów dostępny poniżej),
3. zgłoszenie należy dostarczyć co najmniej na dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem praktyki,
4. po zakończeniu praktyki student zgłasza się do koordynatora swojego kierunku z kompletem dokumentów, potwierdzających odbycie praktyki (świadectwo odbycia praktyki oraz sprawozdanie z realizacji praktyki – do pobrania poniżej);
koordynator kierunku weryfikuje dokumenty oraz stopień osiągnięcia przez studenta efektów uczenia się; następnie student niezwłocznie dostarcza do dziekanatu komplet dokumentów zaakceptowany przez koordynatora. Dodatkowo studenci kierunku Pedagogika, Psychologia i Zarządzanie dostarczają wypełnione dzienniczki praktyk oraz teczkę praktyk zawierającą komplet materiałów zgodnych z charakterem praktyki oraz wymaganiami określonymi przez opiekuna praktyki.*w przypadku studentów Psychologii dopuszczalny jest wybór max dwóch zakładów w ramach jednej praktyki
Zaliczenie praktyki zawodowej na podstawie doświadczenia zawodowego
Dziekan może, na pisemną prośbę studenta, zaliczyć jako praktykę wykonywaną przez niego pracę w trakcie trwania studiów, jeśli udokumentuje on, że doświadczenie zawodowe lub prowadzenie działalności gospodarczej odpowiada programowi praktyki dla danego kierunku, a okres pracy jest dłuższy od terminu, wymaganego do zaliczenia praktyki. Do wniosku należy dołączyć dokumenty uzasadniające prośbę studenta, a w szczególności: zaświadczenie od pracodawcy o okresie zatrudnienia lub świadectwo pracy, potwierdzony przez zakład pracy zakres obowiązków wykonywanych na zajmowanym stanowisku, opieczętowany przez zakład program praktyki oraz uzupełnione sprawozdanie z odbycia praktyki. Przed złożeniem dokumentów w dziekanacie student jest zobowiązany uzyskać pisemną akceptację koordynatora kierunku (koordynator opiniuje wniosek o zwolnienie z praktyki oraz wypełnia sprawozdanie w części dotyczącej oceny osiągnięcia przez studenta efektów kształcenia).
Regulamin praktyk
Regulamin – pobierz pdf
Regulamin – pobierz plik w Wordzie
Zarządzenie nr 4/2025 – pobierz plik w pdf
Zarządzenie nr 4/2025 – pobierz plik w Wordzie
Koordynatorzy kierunków
- Zarządzanie – dr Jolanta Dmowska, prof. UJW
- Administracja – dr Grzegorz Haręża
- Informatyka – dr Grzegorz Jastrzębski
- Mechatronika – dr inż. Stefan Giżewski, prof. UJW
- Logistyka – dr hab. inż. Piotr Kwiatkiewicz
- Pedagogika
- Psychologia – dr Renata Socha
- Górnictwo i geologia – dr inż. Krzysztof Soroko, prof. UJW
- Zarządzanie i inżynieria produkcji – dr inż. Piotr Krysiak
Programy praktyk
Programy praktyk
ADMINISTRACJA
specjalność Administracja samorządowa
- praktyka I (sem. 2) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
- praktyka II (sem. 4) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
- praktyka III (sem. 6) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
PEDAGOGIKA
Specjalność Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz
Specjalność HR Business Partner
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
ZARZĄDZANIE (I stopień)
Specjalność Zarządzanie kadrami i marketing
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
Specjalność Rachunkowość i zarządzenie finansami
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
INFORMATYKA
Specjalność Systemy i sieci komputerowe
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
Specjalność Cyberbezpieczeństwo
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
LOGISTYKA
Specjalność Logistyka przedsiębiorstw
- Program praktyki (sem. IV-V-VI), pobierz sprawozdanie-IV, sprawozdanie-V, sprawozdanie-VI
MECHATRONIKA
Specjalność Automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
GÓRNICTWO I GEOLOGIA, studia I stopnia
specjalność: Techniki eksploatacji złóż
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (4 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- III praktyka – pobierz program (6 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
specjalność: Maszyny i urządzenia górnicze
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (4 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- III praktyka – pobierz program (6 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- I praktyka (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
- Zarządzanie w przemyśle i administracji,
- I praktyka (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
GÓRNICTWO I GEOLOGIA, studia II stopnia
specjalność: Eksploatacja podziemna i odkrywkowa
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (3 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
Specjalność: Geologia górnicza
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (3 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
Zasady organizacji i realizacji praktyk
Praktyki dla studentów Uczelni Jana Wyżykowskiego są obowiązkowe i stanowią integralną część programu studiów. Szczegółowe zasady organizacji i realizacji praktyk zawodowych określa Regulamin praktyk zawodowych dla studentów Uczelni Jana Wyżykowskiego (do pobrania poniżej).
Praktyki odbywają się w wymiarze i zakresie zgodnym z programem studiów na danym kierunku oraz zgodnie z programem praktyk dla danego kierunku (do pobrania poniżej). Praktyki powinny odbywać się w zakładach lub instytucjach, których działalność wpisuje się w kierunek studiów odbywanych przez studenta.
Nadzór merytoryczny
Zaliczeniem praktyki oraz nadzorem merytoryczny nad praktyką zajmuje się Dziekan; natomiast nadzór organizacyjny nad praktykami oraz kontrola ich przebiegu należy do zadań Uczelnianego Opiekuna Praktyk, wyznaczonego przez Rektora Uczelni. Odpowiada on za realizację praktyki zgodnie z jej celami i ustalonym programem, jest upoważniony do rozstrzygania, wspólnie z przedstawicielem zakładu, spraw związanych z przebiegiem praktyk.
W celu odbycia praktyki zawodowej studenci korzystają z oferty praktyk przygotowanej przez Uczelnię lub poszukują możliwości odbycia praktyki samodzielnie.
Kolejność załatwiania formalności
W przypadku:
- korzystania z oferty praktyk przygotowanej przez Uczelnię:
1. student wpisuje się na listę w wymaganym terminie (termin ten podawany jest w ogłoszeniu), pod rygorem nieważności, tylko do jednego zakładu*, wskazując okres, w którym chce odbywać praktykę,
2. dokonanie przez studenta wpisu, o którym mowa powyżej, jest wiążące i stanowi podstawę do przygotowania i podpisania przez Uczelnię umowy lub porozumienia o organizację praktyki studenckiej ze wskazanym zakładem lub instytucją; jeżeli student, po dokonaniu wpisu na liście, zrezygnuje z odbywania praktyki w wybranym zakładzie lub terminie ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Uczelnię,
3. przed rozpoczęciem praktyki student kontaktuje się z zakładem pracy celem dopełnienia wszystkich niezbędnych formalności,
4. po zakończeniu praktyki student niezwłocznie dostarcza do dziekanatu świadectwo odbycia praktyki oraz sprawozdanie z realizacji praktyki (do pobrania poniżej) wypełnione przez zakład pracy i zaakceptowane przez koordynatora kierunku; dodatkowo studenci kierunku Pedagogika, Psychologia oraz Zarządzanie dostarczają wypełnione dzienniczki praktyk oraz teczkę praktyk zawierającą komplet materiałów zgodnych z charakterem praktyki oraz wymaganiami określonymi przez opiekuna praktyki. - zorganizowania praktyki we własnym zakresie:
1. student udaje się do wybranego zakładu pracy, w celu uzyskania zgody na realizację praktyki (formularz zgłoszenie miejsca praktyki – do pobrania poniżej),
2. w porozumieniu z zakładem pracy student wypełnia zgłoszenie miejsca praktyki, do którego dołącza opieczętowany przez zakład pracy program praktyki, a następnie składa je w dziekanacie. Zgłoszenie przekazywane jest do Dziekana Wydziału po wcześniejszym zaopiniowaniu przez koordynatora kierunku, jeżeli został powołany (wykaz koordynatorów dostępny poniżej),
3. zgłoszenie należy dostarczyć co najmniej na dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem praktyki,
4. po zakończeniu praktyki student zgłasza się do koordynatora swojego kierunku z kompletem dokumentów, potwierdzających odbycie praktyki (świadectwo odbycia praktyki oraz sprawozdanie z realizacji praktyki – do pobrania poniżej);
koordynator kierunku weryfikuje dokumenty oraz stopień osiągnięcia przez studenta efektów uczenia się; następnie student niezwłocznie dostarcza do dziekanatu komplet dokumentów zaakceptowany przez koordynatora. Dodatkowo studenci kierunku Pedagogika, Psychologia i Zarządzanie dostarczają wypełnione dzienniczki praktyk oraz teczkę praktyk zawierającą komplet materiałów zgodnych z charakterem praktyki oraz wymaganiami określonymi przez opiekuna praktyki.*w przypadku studentów Psychologii dopuszczalny jest wybór max dwóch zakładów w ramach jednej praktyki
Zaliczenie praktyki zawodowej na podstawie doświadczenia zawodowego
Dziekan może, na pisemną prośbę studenta, zaliczyć jako praktykę wykonywaną przez niego pracę w trakcie trwania studiów, jeśli udokumentuje on, że doświadczenie zawodowe lub prowadzenie działalności gospodarczej odpowiada programowi praktyki dla danego kierunku, a okres pracy jest dłuższy od terminu, wymaganego do zaliczenia praktyki. Do wniosku należy dołączyć dokumenty uzasadniające prośbę studenta, a w szczególności: zaświadczenie od pracodawcy o okresie zatrudnienia lub świadectwo pracy, potwierdzony przez zakład pracy zakres obowiązków wykonywanych na zajmowanym stanowisku, opieczętowany przez zakład program praktyki oraz uzupełnione sprawozdanie z odbycia praktyki. Przed złożeniem dokumentów w dziekanacie student jest zobowiązany uzyskać pisemną akceptację koordynatora kierunku (koordynator opiniuje wniosek o zwolnienie z praktyki oraz wypełnia sprawozdanie w części dotyczącej oceny osiągnięcia przez studenta efektów kształcenia).
Regulamin praktyk
Regulamin – pobierz pdf
Regulamin – pobierz plik w Wordzie
Zarządzenie nr 4/2025 – pobierz plik w pdf
Zarządzenie nr 4/2025 – pobierz plik w Wordzie
Koordynatorzy kierunków
- Zarządzanie – dr Jolanta Dmowska, prof. UJW
- Administracja – dr Grzegorz Haręża
- Informatyka – dr Grzegorz Jastrzębski
- Mechatronika – dr inż. Stefan Giżewski, prof. UJW
- Logistyka – dr hab. inż. Piotr Kwiatkiewicz
- Pedagogika
- Psychologia – dr Renata Socha
- Górnictwo i geologia – dr inż. Krzysztof Soroko, prof. UJW
- Zarządzanie i inżynieria produkcji – dr inż. Piotr Krysiak
Programy praktyk
Programy praktyk
ADMINISTRACJA
specjalność Administracja samorządowa
- praktyka I (sem. 2) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
- praktyka II (sem. 4) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
- praktyka III (sem. 6) – pobierz program praktyki, pobierz sprawozdanie
PEDAGOGIKA
Specjalność Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz
Specjalność HR Business Partner
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
ZARZĄDZANIE (I stopień)
Specjalność Zarządzanie kadrami i marketing
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
Specjalność Rachunkowość i zarządzenie finansami
- praktyka I (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka II (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- praktyka III (6 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
INFORMATYKA
Specjalność Systemy i sieci komputerowe
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
Specjalność Cyberbezpieczeństwo
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
LOGISTYKA
Specjalność Logistyka przedsiębiorstw
- Program praktyki (sem. IV-V-VI), pobierz sprawozdanie-IV, sprawozdanie-V, sprawozdanie-VI
MECHATRONIKA
Specjalność Automatyzacja i robotyzacja procesów przemysłowych
- Program praktyki (sem. IV), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. V), pobierz sprawozdanie
- Program praktyki (sem. VI), pobierz sprawozdanie
GÓRNICTWO I GEOLOGIA, studia I stopnia
specjalność: Techniki eksploatacji złóż
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (4 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- III praktyka – pobierz program (6 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
specjalność: Maszyny i urządzenia górnicze
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (4 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- III praktyka – pobierz program (6 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- I praktyka (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka (4 sem.)- pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
- Zarządzanie w przemyśle i administracji,
- I praktyka (2 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka (4 sem.) – pobierz program, SPRAWOZDANIE – pobierz.
GÓRNICTWO I GEOLOGIA, studia II stopnia
specjalność: Eksploatacja podziemna i odkrywkowa
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (3 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.
Specjalność: Geologia górnicza
- I praktyka – pobierz program (2 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz,
- II praktyka – pobierz program (3 sem.), SPRAWOZDANIE – pobierz.